L’EscolaSantMartíésunaescolaconcertadaperlaGeneralitatdeCatalunyad’EducacióInfantilde1ri2ncicleieducació Primària del municipi de Puig-reig. Som un centre d’una línia en un entorn rural i on arriben nens de colònies i municipis propers.Alanostraescolatreballemperoferirunserveidequalitatatothom.Promovemunclimadediàlegirespecteentretotsels membresdelacomunitateducativa(alumnes,paresimestres).Potencieml’intercanvid’informacióamblesfamíliespertal d’aconseguir la seva participació, col·laboració i implicació en el procés educatiu. Avancemcapaunprocésd’aprenentatgeonl’infantéselprotagonista.Volemquesiguiresponsableicompetentperviureen unmóndiversiplural.Quesiguicol·laborador,participatiuiambesperitcrític.Enresum,volemformarpersonescompetents d’acord amb les necessitats i demandes de la societat, tot afavorint la inclusió i participació en el seu entorn proper. Sabemdelaimportànciadel’estatemocionaldelsnensinenespelseuaprenentatge.Cadainfantésúnicitéunesvivènciesi unssentimentsdiferentsalaresta.Donemespecialimportànciaalamotivació,l’afecteil’esperitdesuperaciódecadascúper donar resposta a les necessitats específiques de cada infantSomconscientsqueestemformantciutadanspelmóniqueapartdeconèixerlapròpiallengua,n’hemdeconèixerd’altres.Per aixòfomenteml’aprenentatged’idiomes.Enaquestsmomentslallenguaquecadacopésmésnecessàriaéslallengua anglesa.Ambaquestobjectiufemimmersiólingüísticaenanglès,aixíelsnostresalumnescomencenafamiliaritzar-seamb aquestallenguadesdeP0.Treballantd’aquestamaneraasseguremqueelsinfantsassoleixenunbondominidelallengua anglesa quan acaben primària. Trets d’Identitat de l’escola:•ESCOLACRISTIANA:somunaescolacristianaperòqueprescriulaigualtatendretdetotselsciutadans,obertaatothom irespectuosaamblesdiferentsmaneresdepensar.EnconseqüènciacapmembredelaComunitatEducativanopodrà ser discriminat per raó de les seves creences.•ESCOLAPLURALISTA:fomentemlesactivitatsdemocràtiquesielrespectealpluralisme,informantdelesdiferents opcions i sense pronunciar-nos per accions partidàries.•ESCOLA CATALANA: pretenem l’arrelament dels alumnes a la societat i cultura del nostre país.•ESCOLA MULTILINGÜE: Apostem per l’ aprenentatge de l’ anglès . Fem ús d’ aquesta llengua també en àrees no lingüístiques (CLIL).•ESCOLA PER A LA COEDUCACIÓ: proporcionem als nens i a les nenes un ensenyament en un marc educatiu no sexista d’acord amb la igualtat de drets i la no discriminació.•ESCOLA PER A LA DIVERSITAT: cada infant és únic i la nostra actuació es fonamenta en un tracte individualitzat de l’alumne/a en el sentit de seguir el seu propi ritme evolutiu, així com les seves capacitats individuals. •ESCOLA PER A LA DEMOCRÀCIA: som un centre on es fomenten els valors democràtics i les formes d’actuar que se’n deriven i es respecten totes les opinions.•ESCOLA PER A LA PARTICIPACIÓ AL CENTRE: pretenem que es fomenti la participació del claustre i del Consell Escolar i la implicació de les famílies a través de l’AMPA.•ESCOLA VERDA: fomentem i eduquem per tal que els nostres alumnes siguin responsables en les seves accions, per preservar el medi ambient, que entenguin que respectar l’entorn vol dir respectar a tots els que hi vivim.
Projectes educatius
•Promoure un clima de diàleg i respecte entre tots els membres de la Comunitat Educativa (alumnes, pares i mestres)•Treballar el valor de l’ordre com un bé per a la convivència i el benestar•Fomentar l’aprenentatge d’idiomes•Fomentar el coneixement i la utilització de les noves tecnologies i recursos digitals•Potenciarelsvalorsderespecteverselmediambientafavorintactitudsd’estalvienergètic,dereduccióderesidus,de selecció de deixalles, etc.•Treballarperquèelsnostresalumnesassoleixinl'èxitescolaril’excel·lènciaeducativadesenvolupantalmàximlesseves capacitats, les quals han de contribuir al seu desenvolupament personal.•Potenciarelgustperlalecturaiaixíconsolidarl'hàbitdelecturaindependent,diàriaireflexivaquefaciels/lesnens/es capaços d'entendre qualsevol text.
Organigrama de l
’
escola
TITULAR
Mn. Jordi OrobitgEQUIP DIRECTIUDirectora: Lídia Cervantes.Cap d'Estudis: Elisabet Pons / Laia Ruiz.COORDINADORS DE CICLELlar d’infants: Noèlia San Quirico.E. Infantil: Laura Pujol.Cicle Inicial d'Educació Primària: Eva Mateo.Cicle Mitjà d'Educació Primària: Iolanda Matamala.Cicle Superior d'Educació Primària: Sara Sibila.Pastoral: Jordi Orobitg.TUTORS I ALTRES MESTRES Anna TorrentImma VilaNoèlia San QuiricoElisabet PonsLaura PujolAida PeraSandra RuizIolanda MatamalaGemma ComaposadaEva Maria MateoAnna CincaJudit SalaSara SibilaMarcel CarreraSílvia DijortLaia Ruiz
L’EscolaSantMartíésunaescolaconcertadaperlaGeneralitat deCatalunyad’EducacióInfantilde1ri2ncicleieducació PrimàriadelmunicipidePuig-reig.Somuncentred’unalíniaen un entorn rural i on arriben nens de colònies i municipis propers.Alanostraescolatreballemperoferirunserveidequalitata tothom.Promovemunclimadediàlegirespecteentretotsels membresdelacomunitateducativa(alumnes,paresimestres). Potencieml’intercanvid’informacióamblesfamíliespertal d’aconseguirlasevaparticipació,col·laboracióiimplicacióenel procés educatiu. Avancemcapaunprocésd’aprenentatgeonl’infantésel protagonista.Volemquesiguiresponsableicompetentperviure enunmóndiversiplural.Quesiguicol·laborador,participatiui ambesperitcrític.Enresum,volemformarpersonescompetents d’acordamblesnecessitatsidemandesdelasocietat,tot afavorint la inclusió i participació en el seu entorn proper. Sabemdelaimportànciadel’estatemocionaldelsnensinenes pelseuaprenentatge.Cadainfantésúnicitéunes vivènciesiuns sentimentsdiferentsalaresta.Donemespecialimportànciaala motivació,l’afecteil’esperitdesuperaciódecadascúperdonar resposta a les necessitats específiques de cada infantSomconscientsqueestemformantciutadanspelmóniquea partdeconèixerlapròpiallengua,n’hemdeconèixerd’altres.Per aixòfomenteml’aprenentatged’idiomes.Enaquestsmomentsla llenguaquecadacopésmésnecessàriaéslallenguaanglesa. Ambaquestobjectiufemimmersiólingüísticaenanglès,aixíels nostresalumnescomencenafamiliaritzar-seambaquesta llenguadesdeP0.Treballantd’aquestamaneraasseguremque elsinfantsassoleixenunbondominidelallenguaanglesaquan acaben primària. Trets d’Identitat de l’escola:•ESCOLACRISTIANA:somunaescolacristianaperòque prescriulaigualtatendretdetotselsciutadans,obertaa tothomirespectuosaamblesdiferentsmaneresdepensar. EnconseqüènciacapmembredelaComunitatEducativa no podrà ser discriminat per raó de les seves creences.•ESCOLAPLURALISTA:fomentemlesactivitats democràtiquesielrespectealpluralisme,informantdeles diferentsopcionsisensepronunciar-nosperaccions partidàries.•ESCOLACATALANA:preteneml’arrelamentdelsalumnesa la societat i cultura del nostre país.•ESCOLA MULTILINGÜE: Apostem per l’ aprenentatge de l’ anglès . Fem ús d’ aquesta llengua també en àrees no lingüístiques (CLIL).•ESCOLA PER A LA COEDUCACIÓ: proporcionem als nens i a les nenes un ensenyament en un marc educatiu no sexista d’acord amb la igualtat de drets i la no discriminació.•ESCOLA PER A LA DIVERSITAT: cada infant és únic i la nostra actuació es fonamenta en un tracte individualitzat de l’alumne/a en el sentit de seguir el seu propi ritme evolutiu, així com les seves capacitats individuals. •ESCOLA PER A LA DEMOCRÀCIA: som un centre on es fomenten els valors democràtics i les formes d’actuar que se’n deriven i es respecten totes les opinions.•ESCOLA PER A LA PARTICIPACIÓ AL CENTRE: pretenem que es fomenti la participació del claustre i del Consell Escolar i la implicació de les famílies a través de l’AMPA.•ESCOLA VERDA: fomentem i eduquem per tal que els nostres alumnes siguin responsables en les seves accions, per preservar el medi ambient, que entenguin que respectar l’entorn vol dir respectar a tots els que hi vivim.
Projectes educatius
•Promoureunclimadediàlegirespecteentretotsels membresdelaComunitatEducativa(alumnes,paresi mestres)•Treballarel valordel’ordrecomunbéperalaconvivènciai el benestar•Fomentar l’aprenentatge d’idiomes•Fomentarelconeixementilautilitzaciódelesnoves tecnologies i recursos digitals•Potenciarelsvalorsderespecteverselmediambient afavorintactitudsd’estalvienergètic,dereduccióde residus, de selecció de deixalles, etc.•Treballarperquèelsnostresalumnesassoleixinl'èxit escolaril’excel·lènciaeducativadesenvolupantalmàxim lessevescapacitats,lesqualshandecontribuiralseu desenvolupament personal.•Potenciarelgustperlalecturaiaixíconsolidarl'hàbitde lecturaindependent,diàriaireflexivaquefaciels/les nens/es capaços d'entendre qualsevol text.
Organigrama de l
’
escola
TITULAR
Mn. Jordi Orobitg
EQUIP DIRECTIUDirectora: Lídia Cervantes.Cap d'Estudis: Elisabet Pons / Laia Ruiz.COORDINADORS DE CICLELlar d’infants: Noèlia San Quirico.E. Infantil: Laura Pujol.Cicle Inicial d'Educació Primària: Eva Mateo.Cicle Mitjà d'Educació Primària: Iolanda Matamala.Cicle Superior d'Educació Primària: Sara Sibila.Pastoral: Jordi Orobitg.TUTORS I ALTRES MESTRES Anna TorrentImma VilaNoèlia San QuiricoElisabet PonsLaura PujolAida PeraSandra RuizIolanda MatamalaGemma ComaposadaEva Maria MateoAnna CincaJudit SalaSara SibilaMarcel CarreraSílvia DijortLaia Ruiz